Monday 22 August 2011

Heyyoo , Assalamualaikum . *salam jangan lupe . Oke , tak tahu nak tulis ape . So , pilih topik nerd . APe tu ?
Entahh . Tady saye lihat status budak niy , dye kate pakai spectacle 'nerd' . Betul ke ? Aehh , mane ade . Tipu jew .
Memandai je kaw buad entry macam tu , pukkk kang . Nak tegur , dah ade yang tegur . Nak tegur jugak , takodd bergaduh pulakk . K , senang cakap aku kecikk hati . Yela , ade ke cakap macam tu . Kalau semua budak yang rabun nampak , sure depa kecikk hati jugak . 
Cakap kaw tak sesuai , sudahh . Tulis entry tu , pikir dua kali dulu . Kalau ramai orang cakap macam tu , nanti semua budak pakai spectacle rendah diri . Serabut laa dunia . 


Kfine ,  Nerd ni ada dua, tiga maksud. Antaranya, nerd ini boleh jadi orang yang bodoh, menjengkelkan, dan tak menarik. Boleh jadi juga, nerd ni orang bijak/pakar dalam sesuatu bidang/perkara, tapi cuma dalam bidang/perkara itu semata-mata, contoh yang paling dekat di hati, game atau computer nerd. Sekali sekala, nerd ni gelaran untuk orang yang tidak sosial atau terpinggir oleh masyarakat; bergaul sesama mereka sahaja. Mungkin, ada definisi lain lagi. 


Jadi , ape yang saye bace status budakk tu . Ialah nerd macam budak bodoh . K , jap .nak tunjuk
                        "aku kena pakai cermin mata ? Takk nakk ! I DON'T WANT TO BE A NERD PERSON"


Niy , bukan entry saye buad sendiri ekk ! Mungkin laa , itu hanya pendapat dye . But pada saye , still tak masokk akal . k , byebey
















p/s : k , for ur information , saye dah 5 taonn pakai spectacle . Sorang pon tak panggil saye nerd .
        So , ape yang budakk tu cakap hanya dye punye kata . 

No comments:

Post a Comment