Friday 4 October 2013

A s s a l a m u a l a i k u m :)

So, how's life? Me, so far so good. Still can breath, Alhamdulillah. Dah lama tak update, haha. Nak cerita apa hahh?

Memandangkan masih bergelar budak sekolah ((eceh, ajet2 je sebab tahun ni last sekolah)) jadi, disebabkan cikgu dah habis bab pun nak mengajar, jadi tiap tiap hari ulangkaji semua guna kertas. Macam 8 subjek yg mimi ambik utk SPM, jadi semua subjek laaa pakai kertas jeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Kertas past year, kertas negeri sebelah, negeri belakang, depan semualaa. Kalau hilang marah, ishhh cuba buat satu buku, kan senang. Tebal novel Harry Potter yg 700 pages tu pun aku tak kesah. Asal senang!!! Ni dok selak dlm beg, bawak meja, bawa laci meja. Kadang kadang tu time kipas sepoi sepoi bahasa, bawa kaki kawan pun kertas tu boleh terbang. aihhhhhh.

Asrama, hahahahaha. Ini seronok, dari zaman junior sampai zaman senior memang laa selalu je minta 'dibenci'. Tapi betullaa, tak seronok ahh asyik nak ikut peraturan je. I mean tak payah berat sangat. Sikit sikit je pun, cuma yang sikit tu asyik kantoi je. hahaha. Love it or hate it, we dont give a fxck as long we happy to be us. So about study, well, just finish my trial last month. The result is kinda ok laa, sejarah naik mendadak hehe tapi takleh bagitahu markah ((tapi credit OK)) ohoh no no. I still low on my maths and sci. But still can w/ sci laa, i guess. Yang penting AKDP is A- ((minus je punn)) wehh still A laaa.

Minggu ni balik, minggu lepas pun balik, minggu depan pun balik, hahahahaha. Asramaku Syurgaku *konon* Ikutkan kena gantung balik ((sebab dirahsiakan)) tapi tunda lepas raya haji, masa tu gantung makan pun gua tak kesah laa weh, spm dah dekat, agaknya makan pun dah tak ingat ((ehh, macam mampu je aku tahan tak jumpa nasi sehari))

Countdown for SPM - 33 days more

Memang laa bagi yg jumpa aku secara berdepan nampak aku macam relaks, cool, boleh gelak, gurau, comel ((terselit)) dan bla bla bla lagi. Tapi dlm hati, aku sorang jela rasa, nak senget jantung aku fikir boleh ke tak buat, mampu ke sambung belajar lagi, boleh ke pegang pen masa dlm dewan nanti. Sebelum tidur, mesti korang macam letak je kepala tak terus lelap. Menipu ahh, theres no one yg kepala sentuh bantal je terus lena. No one ahh, dont lie. Macam aku juga, sebelum nak tunggu mata tu lena, aku mesti fikir perasaan takut nak hadap paper SPM ni. Ini bukan perasaan yg sama macam nak hadap paper UPSR atau PMR ekk, ni perasaan macam -nak cakap macam mana ek- hahh, macam nak buat keputusan nak jadi susah ke senang lagi 10 akan datang. ((Eh, lebih kurang macam tu laa))

Enough for tonight,


sebagai penutup kulit bicara

No comments:

Post a Comment