Saturday, 2 July 2011

Assalamualaikum , hey-hey korang . Sehat ke ? Tak sehat ? Kesian~
Korang pernah tengok wayang tak ? tak pernah ? Nampak benor nipunya . Yang tak pernah lansung tu takpela . Apa boleh buat . Perasan tak kenape sesuatu filem yang akan ditayangkan . Dia akan pilih hari Khamis , kenape ? Haritu , mimie pergi motivasi *yeke ? . Eh , betul la . Ustaz tu kate , sebab dye pilih hari khamis sebab khamis tu malam Jumaat . Malam yang kite sepatutnya beribadat tapi kite pergi pulak ke pawagam . Bukan nak tunjuk baik , mimie pun tak berapa baek . But , kenape tak pilih hari lain . Tak tahu la , kalau ade filem tu maybe ade yang keluar hari yang selain hari khamis . Tapi yang mimie tengok , hari Khamis je yang akan dimulakan tayangan . Mimie tulis ni , bukan tak setuju sebab depa pilih hari Khamis  . Tapi sebab banyak manusia-manusia melayu yang akan membanjiri pawagam , malah lebih ramai dari bangsa lain . So , korang . Pilih la hari lain nak tengok . Bukan nak suruh korang berteleku kat depan sejadah je malam Jumaat . But seelok-eloknya , supaya agama lain tak memandang agama kite sebagai agama yang serong . So , renung-renungkan dan selamat mengamal . enough here . byebye

No comments:

Post a Comment